måndag 12 mars 2012

Blomsterfrossa



Trodde aldrig att det skulle hända mig. Har bara hört andra beklaga sig över det och inte tänkt så mycket på det...
Men nu har det alltså hänt! Jag har gått och kärat ner mig i några blomkrukor ;0) Vad trodde du?!


Plötsligt en dag så fanns de bara där på hyllan på Ica Maxi och efter en veckas trånande fick de slutligen följa med mig hem till mitt köksfönster. 4 stora till fönstren och en liten till bordet. Såååå bra det blev med lite minipåskliljor i!!



Jag älskar verkligen att ha snittblommor hemma, så det har blivit en vana att köpa nya varje fredag. Vardagslyx!!
I fredags landade valet på vita ranunklar och tåliga som de är, hade jag några rosa kvar sen förra veckan. Eftersom vi var bortbjudna i fredags hade jag köpt lite tulpaner och det blev tre över efter att jag bundit buketten. Slog samman det jag hade och blev själv förvånad över hur otroligt vackert det blev!





En vacker sommarbukett tycker jag! Och jag hoppas att jag får njuta av den lääänge :0)

Vårkram!!

4 kommentarer:

  1. Åå vad fina krukorna var! Måste fråga, vad de kostade? Skulle med vilja ha sådana, måste veta om det är värt att åka till en sådan butik.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      De stora kostade 79 kr styck om jag inte kommer ihåg helt fel. Vilket är ett riktigt bra pris, tycker jag. Men jag tror att de numera har en hemsida som man kan gå in och titta på. Vet ju inte var du bor, men här i Oskarshamn är de stora slutsålda.... Hoppas du hittar, för jag tycker de är helt underbara!! /Jennie

      Radera
  2. ja, verkligen vackert...! Och härligt att unna sej snittblommor, det är jag verkligen dålig på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa!
      Du får ett uppdrag av mig.... ;0) att unna dig en bukett med snittblommor på fredag! Ha en bra dag! /Jennie

      Radera