måndag 8 april 2013

Nybliven trädgårdsnörd!!




Om det beror på åldern eller något annat, det 
kan jag inte svara på. Men faktum är att jag håller 
på att förvandlas till en riktig trädgårdsnöjd!

Sprudlar av idéer hur jag ska pryda min trädgård med än det ena, än det andra. En lekstuga står högt på Fröken Bus lista och vi får väl se vad vi hinner med. 

I helgen har här planterats fröer.
Solros, sockerärtor, kvisttomat, lavendel, smultron och luktärt.
Självklart var man ju bara tvungen att snurra ihop egentillverkade små krukor av vanligt tidningspapper, 
som är sååå poppis just nu på var och varannan blogg.

Visst blev det snyggt?!

En del annat ska sättas direkt på plats i de inköpta pallkragarna. Pallkragarna ska "bara" målas, 
placeras i trädgården och fyllas med den perfekta 
blandningen av hästskit, trädgårdsjord, sand och pås-jord. 

Jo då! Jag har läst på ;0)

Även potatis ska det odlas i en av pallakragarna. 
Fast i sandbädd. Det ska tydligen vara det bästa.

Helt lätt är det inte att vara nybörjare.
Många goda råd och tips finns det!
Hur ska man veta vad som är rätt? 
Jag väljer att gå lite på min egen feeling och håller tummarna.

Just nu hoppas jag mest att man inte har sått för tätt
och att det snart ska börja sticka upp små, små gröna skott.

Fortsättning följer...

Är du en trädgårdsnörd?

KRaM!!

Pssst... 
Du har väl inte missat att du kan vara med i utlottningen av en "Familje-bräda" här på Sockerpärlans blogg? Fortsätt neråt till nästa inlägg och läs mer!! Lycka till! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar