torsdag 8 augusti 2013

I lööööv sideboards!

Så lider den underbara semestern mot sitt slut och jag håller på som en tok här hemma för att hinna med att slutföra alla påbörjade projekt. 
Phu!
Det var inte några!!

Jag har upptäckt att jag fullkomligt ääälskar sideboards.
De gör sååå mycket för ett rum. Tillför lite stil och elegans.
Och du kan ständigt förändra vad som finns på...
efter smak eller säsong.



Som ni ser har mitt sideboard i vardagsrummet fått ny utsmyckning. Fick det stora härliga fönstret av min moster i början av sommaren. Min första idé med fönstret var att det skulle få hänga på väggen ute på vår altan, 
men det var rätt tungt.
Så det fick flytta in ett rum istället.
De svarta ljusstakarna är jag alldeles kär i!!
Fick dem av min vän J, som har huuur mycket fint som helst hemma.

I början av sommaren väcktes en idé om att skaffa ett sideboard även till sovrummet. Det skulle mot alla odds få vara svart, eftersom vår nya säng är svart.
Det slutade med att jag och min vän J byggde ett.

Inte svårt alls faktiskt!
Jag köpte färdiga hyllplan på Cheapy och plugga ihop (det var i och för sig knepigt, så skruva gärna), 
samt satte en dekorlist på framsidan.

Nu pryds det av nya loppisfynd, blandat med gamla
och jag tycker att sovrummet fick sig ett ordentligt lyft.
Tavlorna som hänger över bordet är även de loppisfynd. Jag har målat ramarna svarta och motiven har jag skrivit ut på nätet.
Samt gjort en grå passpartou runt.

Easy peasy!





Jag hoppas du har haft en lika inspirerande 
och varm sommar som jag!

KRaM!!

2 kommentarer:

  1. så snyggt sidebordet blev... håller med dej, det är den perfekta möbeln!
    Och du, vilket sött lejon som står på böckerna, var kommer det ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Den perfekta möbeln it is! Lejonet är ett av sommarens många loppisfynd :0) Love it!

      Radera