måndag 7 april 2014

DIY - Påskrisfjädrar





   

Köket är nu klart. 

Bilder kommer så snart jag orkat piffa till det 
tillräckligt för att fotograferas.

Så länge får ni hålla till godo med lite påskpiffande. För läääänge sen varje påskfjädrarna i riset, hemma hos mig, gula. Eller så hade de alla färger. Idag är det inte lika mycket färg.

I år har jag till och med bojkottat de vanliga fjädrarna man köper i Ica-affären. Utan istället köpt pärlhönsfjädrar och vanliga vita, från Creative Company.

Gjorde små knippen av dem som jag virade lite ståltråd runt 
innan jag fäste dem i riset. Stilrent och enkel.

Me like.

Känner ni igen glaskupan med fågelboet i?
När jag fick det i födelsedagspresent av min finaste vän, var det helt i guld och innehöll en klocka. 
Lite isärskruvande och svart sprayfärg senare…
tadaaaa!!

Ha en fin kväll.

KRaM!!




2 kommentarer:

  1. Vad fint du har piffat till det inför påsken! Nä de där gula påskfjädrarna existerar inte här heller längre...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Och tack för att du tittade in, så att jag fick upptäcka din fina blogg och vackra ljus :0)
      Mvh J

      Radera