tisdag 8 november 2011

Jultidningsrecensioner

Hur mår ni i höstrusket?!
Jag laddar för jul skulle man väl kunna säga ;0)

Finns nog inget som jag direkt ogillar med just julen och därför håller jag som bäst på att surfa runt mellan alla julbloggar som börjar vakna till liv efter sommarens varma dagar.

Men internet i all ära... inget går enligt mig upp emot en hederlig, väldoftande, nytryckt jultidning.
Men hur ska man egentligen veta att man får valuta för pengarna?

Genom mig!!!

Eller... kanske inte enbart, men här ger jag er min
recension av tre julnummer som ligger mig varmt om hjärtat.
Jag är inte sponsrad av någon av dem, på något sätt, utan jag gillar just dem helt enkelt.

Tidningarna är "Allers - Julmagasin", "ALLT i Hemmet - julspecial" &
"Lantliv - Jul & pyssel".



Vi börjar med "Allers - Julmagasin".
Upplägget är jag lite impad av faktiskt, för vid en första genombläddring ser det ut som det vanliga upplägget med mycket inspirerande bilder och texter. Så kommer man till mitten av tidningen och upptäcker att där har de (i ett häfte som går att ta ut)samlat alla pyssel man kan göra själv och behöver ha mall eller annan instruktion till.
Supersmart!!

Övrigt var mina favoritreportage de som handlade om hur du återanvänder papper i gamla böcker som bara ligger och skräpar, hur du gör din egen julbock och klär med granris, hur man virkar ursöta små svampar, gör en annorlunda adventskalender, fixar en smart julkortförvaring och hur man gör ursnygga julgrupper med hjälp av en gammal silversked. Sjuuukt snyggt!







Väl värd sina 34 kr, må jag säga!

I morgon kommer en liten recention på
"ALLT i Hemmet - julspecial".

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar