söndag 26 augusti 2012

DIY - wrap armband

Idag har det utlovats en tävling/utlottning här på bloggen
och lugn... bara lugn, den kommer i eftermiddag :0)
 
Hur många är det inte som redan har insett att ja,
sommaren är nog ett minne blott och redan har siktat in
sig på höstmys och tända ljus?
 
Eller så blir man som jag, som griper varje halmstrå för att få njuta av solens sista strålar och strävar efter att känna sig så där härligt sommarfräsch och snygg så lääänge som möjligt. Igår fick sig håret en liten färgklick och i morgon måndag är det dags för klippning. Naglarna stod på tur idag och längst ner på sidan får
du ett litet tips på hur du får till den franska manikyren
på ett easy-peacy-sätt!
 
Ett annat sätt att få den rätta piff-känslan att infinna sig
kan vara att köpa sig nya smycken. Jag använder inte mycket smycken till vardags. Öronhängen (små) och armband... KLART! Mitt senaste favvo-armband har jag gjort själv och om du vill veta hur jag gjorde hittar du instruktionen HÄR.
 
Det var riiiiktigt pilligt, så inget att ta sig för så
länge man har mindre barn vakna i huset. Lycka till!!
 
 



 
Lööööve it!
 
 
 
Pssst....
Det är kanske inget nytt för dig, men det finns självhäftande mallar att sätta på naglarna när du ska måla dit den vita randen. Tänk bara på att sätta den någon millimeter under din naturliga rand, så att du inte behöver måla om igen efter ett par dagar när nageln har växt. Jag hitta dem för endast 19 pix (då får du 32 stycken) på Ica Maxi :0)
 

 
Slutresultatet!

 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
 
KRaM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar