torsdag 27 december 2012

Julefrid och änglavingars sus

 
Jaha! Så var den över... julen.
Som man stressar och fixar, städar och gnor. Och VIPS!, så är det över.
 
Men inte ledigheten. I varje fall inte min.
Som vanligt sparar jag lite på min komptid så att det blir minst två veckors ledighet.
Nästa gång jag sätter ner rumpan på min stol på jobbet, är det nytt år och vecka 2 i kalendern.
Gillar den tanken på något sätt.
Julefrid på jobbet kan man nog påstå de här dagarna.
 
Här hemma är det desto mer aktivitet kan jag lova.
Efter allt julfirande lekar ungarna med sina nya julklappar från morgon till kväll och det bjuds på kaffe till höger och vänster, ska skuras golv, byggas med lego och spela spel. Jag bara älskart!
Mitt hjärta fylls på med ljuva skratt, minnen och dyrbar barntid. Viktigt.
 
Tomten var väldigt snäll i år.
Jag fick precis vad jag önska mig. En ljusstake.
I min familj drar vi lott om vem man ska köpa julklapp till, bland de vuxna.
I år var det min pappa som skulle köpa till mig och ja, han fick väl kanske ett liiiitet tips.
Jag är ganska kräsen av mig.... hihi.

 

 
Denna regniga torsdag har spenderats i ett fullknökat Kalmar.
Barnen och mannen på Leos Lekland och jag susandes (nja, knappast med änglavingar)
mellan alla affärer på jakt efter årets nyårs-blåsa.
 
Och jag fann den.
 
Till slut...
 
KRaM!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar