tisdag 11 december 2012

Oj, vad tiden går!

Hoppsan vad tiden går i december i år!
Det är nu över en vecka sedan mitt senaste inlägg. Och jag som utlovat så mycket pyssel och julbilder från huset. Inte en bild har tagits och inte ett pyssel har gjorts. Har knappt hunnit med att fylla på barnens paketkalender! Illa, illa.....
 
Så vad är det då som har upptagit min tid, tankar och handlingar? Jo! Vi har i år satt upp en julvandring i vår församling där jag jobbar. Tillsammans med en arbetskamrat har jag skrivit manus, planerat ut smarta lösningar av diverse problem, fixat dräkter till olika roller och byggt, samt målat, till fem olika scener.
 
Det har varit riiiktigt stressigt den sista veckan med att få allt klart till i måndags då den första av sex föreställningar,
gick av stapeln.
 
Maria hus.
 
 
De vise männens stjärnobservatorium.



 
Betlehems gata med skyltar till de olika fullbelagda hotellen.



 
Herdarnas äng.

 
... och slutligen stallet.

 
Ber om ursäkt för dåliga och väldigt oskarpa bilder. De togs i all hast och var främst tänkta för att vi ska komma ihåg hur de olika scenerna var uppbygda till nästa år.

 
Men i morgon har vi våra två sista föreställningar
och sen ska jag åka hämta barnen tidigt.
Pepparkakshusbak och bygge står då på schemat.
ÄNTLIGEN!
 
KRaM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar