lördag 17 december 2011

Snö & julfeeling




ÄNTLIGEN!!

Idag har det snöat... lite. men snöat har det i alla fall gjort och då är jag nöjd för då kommer min julfeeling krypande. Hur mycket pynt och fix man än håller på med, så är det ändå snön som gör det tycker jag.

Idag har det varit bak- och godistillverkning som stått på schemat här hemma. Så i mina pimpade burkar ligger det nu både polkacookies, kanelcookis och julbockar. I godisväg blev det wienernougat, lakritskola, knäck och brända mandlar.









Knäckformarna i väntan på knäck...

De brända mandlarna var galet (!) goda, så
det blir nog att göra en sats till innan jul... ;0)
Recepten till alla godsaker har jag hittat i dessa båda böcker. Fyllda med härliga recept och många, fantastiska recept!



Snöiga hälsningar från Sockerpärlan!

Ps. I morgon ska ni få reda på hur bloggen fick sitt namn... D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar