måndag 30 april 2012

Sommarfeelings







Valborg och riktiga sommarfeelings i luften!
Idag har solen fullkomligt svämmat över med värme och vi har tillbringat heeeela dagen ute i trädgården. Sen vi köpte vårt hus för tre år sedan nu, har vi använt odlingslådan bakom skjulet till komposthög. Nu har vi kommit på bättre tankar!
Snart kommer där att växa blommor, tomater, morötter och smultron... om vi lyckas vill säga ;0) Det här med att plantera är inget jag har provat på förrut, så tips mottages tacksamt!!!!!
Idag har vi fikat go-fika på altanen som har vårstädats. Go fika är lika med mamma-har-inte-hunnit/orkat-baka-på-väldigt-länge.
Suck! Inte mycket som har hunnits med här hemma på länge, så jag får lätt ångest varje gång man går in på inredningsbloggar och ser att det ALLTID är så perfekt. Hur hinner människorna?!!
Jag bara undrar.... Ja, ja, jag säger som min mamma.
Lite smuts har inget dött av ;0)

Ikväll blir det att för första gången gå ner till majbrasan här där vi bor. Vi har antingen jobbat eller varit bortbjudna förr om åren, så ikväll blir det premiär! Ska bli väldigt mysigt!!
Men först... potatisgratäng, fyllda champinjoner och grillad ryggbiff. Jumiiii!!!!!!
Hoppas solen skiner på dig också idag!
KRaM!

2 kommentarer:

  1. visst är det härligt med lite extra ledigt och underbart väder!
    Odlingen kommer att gå jättebra, när man väl har börjat så får man lätt mersmak! Se bara till att vattna ordentligt...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... det där med att vattna är ju inte riktigt min grej, men jag får väl ställa telefonen... hihi ;0)

      Radera