söndag 9 september 2012

Nyputsade fönster & ljuvlig äppelpaj

 
Idag har det putsats fönster här hemma, så nu ser
man ju faktiskt ut ;0)
Inte en dag försent! Det finns säkert de som gillar att
putsa fönster, men jag kan inte påstå att jag tillhör den
gruppen av människor direkt.
 
Något som jag däremot gillar är att ha goda vänner omkring mig!
Som idag... när min mor & far helt oväntat dök upp.
Sååå glad jag blev!! Det är det bästa, att få oväntat besök.
 
Som tur var hade vi redan ett fikabesök inbokat på eftermiddagen, med våra allra bästa vänner, så äppelpajen hade lägligt nog precis tagits ut ugnen och kaffet var nybryggt.
Som om de känt det på sig... ;0)
 
Äppelpaj a lá Sockerpärlan:
 
100 g smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
kanel och socker efter behag
5-6 äpplen
1/2 dl vatten
 
Sätt ugnen på 225 grader. Skala och kärna ur äpplena. Skär dem i klyftor och lägg i en pajform. Häll 1/2 dl vatten över äpplena och strö över kanel och socker efter behag.
 
Blanda rumsvarmt smör, socker och vetemjöl till en smulpaj och
lägg över äpplena. In i ugnen i 30 min. Håll koll på pajens
färg, man kan behöva täcka över den efter halva tiden.
 
Severas med vaniljsås, vispad grädde eller vaniljglass.
 
Smaklig måltid!
 
KRaM!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar