söndag 3 mars 2013

Här var det lökar!


Sol, fönsterputsning, biltvättning och plantering!

Det är vad min söndag består av idag.

Vårkänslorna spudlar och energin har återvänt till lilla mig. Härligt när man hinner med så mycket på en och samma dag. Känns liiite lättare att gå till jobbet i morgon, om man känner att man inte bara har "degat och slöat" hela helgen.

Den vita krukan med ordet lycka på, är i trä och ett riktigt loppisfynd som jag målat vitt. Lite mini-påskliljor, björkris, fjädrar och vide-kissar... Klart!



När jag gör om här hemma så tänker jag ofta... 
Man tager vad man haver, och så blir det något nytt.
Här har pärlhyacinterna fått flytta in i en ljuslykta från PartyLite. De har som ni kanske känner till, ett superfint sortiment, men inte så billiga produkter.
Därför känns det ju lite extra bra när man kan 
finna andra användningsområden för grejerna man köper därifrån. Lite för att dämpa ångesten...typ.


Jag älskar gratis-saker... Japp!
Just det här tipset har du redan betalat för en gång 
i och för sig, men ändå...

Har diskat ur och tagit bort etiketten på en svamp-konservsburk.
Köpt fake-blomma och "planterat" i burken, tillsammans med lite spansk mossa. Mossan hittar du i din blomsteraffär. Fråga, för det är inte alltid de har den framme så kunderna ser den.

På andra bilden har jag även satt burken i en liten ljusstake för stora värmeljus. Passar som en smäck!



Glöm inte att kika in här i morgon, för då händer det 
suuuper-skojsiga grejer här vill jag lova!

Skön söndag önskar jag dig!

KRaM!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar