tisdag 19 mars 2013

Påskhöna i ny skrud

Idag har solen lyst med sin frånvaro. Grå moln har täckt himlen och det har blåst isande kallt från havet. Till och med lilla jag har använt mössa idag. Att anledningen till största del var att hålla frisyren på plats, behöver vi inte gå in närmare på...

Det börjar närma sig påsk och idag när vi hämtade Fröken Bus på dagis, hade de satt fjädrar i lite björkris utanför dörren. 
Så himla mysigt!
Sonens kommentar var dock:
-Mamma, varför har vi glömt att sätta fjädrar i riset!

Så.
I helgen ska vi sätta fjädrar i riset.

I söndags hade vi lite påsk-pyssel-verkstad här hemma. Bland annat passade jag på att göra en "make-over" på en gammal keramikhöna som jag köpt på ÖB för en mindre evighet sen.

Före 



Efter


Ja, tro det eller ej!
Det ÄR faktiskt samma höna.
Tänk vad lite färg kan göra ändå.

Brukar du pynta till påsk?

KRaM!!

1 kommentar:

  1. snygg... ja, tänk vad lite färg kan göra!
    Ja, jag påskpyntar, tar alla tillfällen jag får till att fixa och dona! :-)

    SvaraRadera