torsdag 17 maj 2012

Bland blommor & bus


Hoppsan vad tiden går!

Har inte riktigt hunnit med att blogga på ett par dagar...
I tisdags var det 60-årskalas för en kollega och hon fick prydas av denna lilla krans, som jag band ihop, innan vi sjöng en lite truddelutt för henne.

Och i går var vi på ALV - Astrid Lindgrens Värld


Man mååååste ju bara älska det här stället och allra bäst är det nu innan högsäsongen börjar, tycker jag. Vi började med några timmar vid Villa Villerkulla och där lekte barnen pirat-kurragömma med Pippi, hennes pappa och piraterna. Adam var den som hittade Kapten Långstrump först :0)



Sen drog vi vidare till lilla scenen där Prusseluskan, Kling och Klang höll allsång. Sedan var det dax för att få lite i magen och då passa barnen på att titta på dockteater, medan korven blev klar på grillen.



Nytt gör i år var att även Karlsson på taket var hemma nu på försäsongen, tillsammans med tjuvarna.


Nils Karlsson pysslings hus får man ju inte heller missa...
och här nedan har Adam stängt in sig på Emils dass!



Amelie och jag tittar på Emil i Lönneberga
(Adam har tagit kortet).

En heeelmysig dag med mycket sol och lite regn, men framför allt NÖJDA och trötta barn. Eftersom vi i år har köpt årskort , lär det bli många sådana här dagar i sommar. YES!!

KRaM!!


Pssssst.... På vägen hem stannade vi till hos min mormor som flyttat, för att se om det var något vi ville ha innan det slängdes en massa, och det gjorde det... Vad får får ni se i morgon!

4 kommentarer:

  1. låter som en lyckad start på helgen! Tänk att jag aldrig har varit på ALV (bara barnen och mannen) kanske skulle prova på det i år?!

    SvaraRadera
  2. ...och angående klänningen så går det bra, lika dan som den du kommenterade på, men med korta ärmar, eller hur tänker du?! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir! Menar precis så... likadan fast med korta ärmar. Hur betalar jag och när? :0)

      Radera
    2. Kan jag nå dej på mejl?

      Radera