torsdag 10 oktober 2013

Hemma hos mig...


Jaha!
Här har ni en del av mitt kök. I större delen av huset har det där med shabby chic försvunnit mer och mer, men i köket hänger den här vita hyllan fortfarande kvar. Den ropades in på en auktion för några somrar sen och målades vit.

Nu är den nerplockad och jag har efter en tids funderingar 
kommit på vad jag vill ha istället. Jag ville ha något billigt, enkelt och samtidigt väldigt personligt. På pinterest (ja, jag tjatar lite till om denna fantastiska sida igen) finns det verkligen hur mycket inspiration som helst att tillgå. 
Jag satte mig helt enkelt ner och skrev ut lite fina bilder och citat som jag gilla. Köpte några svarta och några grå kartongark i varierande storlek, på bokhandeln. 
Sen var det bara att börja och se vart det sluta.

Washitejp inköpt på Ica Maxi.


Och så här blev slutresultatet...


Ett av sommarens loppisfynd böjdes till och 
blev en fin, fin ljushållare. På baksidan satte jag dit en självhäftande tavelkrok och klippte bort det som 
stack ut utanför och syndes. På bilden lutar ljuset väldigt, men jag har böjt lite mer sen bilden togs. Det går oftast undan när jag gör saker och vill helst att saker ska göra bums, så därför blir det också lite si och så.
Tur att man kan rätta till småmissarna. Tihi!

Träden har jag tillverkat själv och vill du veta hur man gör är det bara att fortsätta ner här på sidan till förra inlägget.
Den vita krukan som det stora mossbollsträdet står i, är ett loppisfynd som jag gjorde för bara två veckor sedan. Loppis i Folkets Hus här i stan och där fyndade jag två likadana krukor för 15 kr styck. Där snackar vi fynd!!
Lite vit färg på bara och de blev hur fina som helst tycker jag.



Allt är inte utskrivet...
Fjärilen har jag stämplat dit själv på ett svart kartongark 
och lövet har jag ritat själv (ni som har ögonen med er ser att det är samma löv som jag målat på sten i tidigare inlägg här på bloggen).

Ser ni var jag använt mig av tejpen?
JA! För att fästa de olika arken på väggen.
Kan det bli enklare?!

Jag är mer än nöjd och köket har fått en helt annan karaktär.
Så låt dig inspirerats och kanske prova själv?

KRaM!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar