tisdag 31 januari 2012

Nä, nu blommar löken!


Äntligen börjar mina pärlhyacinter titta fram över glasburkskanten! Tog längre tid än vad jag trodde... fast de står inte särskilt ljust i vanliga fall, så det är nog därför.


Jag ääääälskar att fynda! Och gärna då saker till hemmet...  Dessa båda ståtliga ljusstakar fyndade jag på mellandagsrean på Hemtex för otroliga 49 kr styck. Yes!!
I lööööv them!

Och när förra helgens obligatoriska tulpanbukett köptes in, så passa jag på att köpa lite grönt och två slingor la jag kring ljusen. Till höger ser ni bordet i sin helhet.
Blev riktigt bra tycker jag :0)


Ännu några fynd!
Det känns som om jag äntligen börjar få till feelingen här hemma. Har försökt ganska länge nu, men inte riktigt känt att jag fått till det. Men ett stooort kliv framåt i rätt riktning togs när jag introducerades i vart stans loppisar fanns.

De båda ljuslyktorna i fattigmanssilver är även de fyndade på Hemtex, endast 29 kr styck. Och silverskålen som jag planterat narcisser i, fyndad på loppis i Rimforsa för 35 kr. Ett ben satt löst, men det var ju läääätt ordnat :0)
Det gråa, trådiga som ligger runt lökarna är "italiensk mossa" och den hittar du hos vilken blomsterhandel som helst...
om du frågar ;0)





Hoppsan!
Semlor? Näää, det äter inte jag... eller?
Kan väl säga så här, att jag visste inte själv hur mycket jag gillar dem förrän säsongen var här. Har blivit 3 stycken än så länge och jag kämpar varje dag för att det inte ska bli fler.

Hur många semlor har du ätit i år? ;0)

KRAM!!

4 kommentarer:

  1. Härlig färg på de fina ljusstakarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kan bara instämma och tacka för att du tittade in :0)

      Radera
  2. vad fint du har gjort, gillar verkligen den där silverskålen!
    Som svar på din fråga: http://hnapna.blogspot.com/2011/09/tavelslakt.html
    Ha det gott...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska genast gå in och kika.... Vad spännande! Kul att du tittade in :0)

      Radera