lördag 9 februari 2013

Chocolate Chip Cookies






Det är ju så att det är någon som haft födelsedag i 
veckan som gått... ja, det är faktiskt jag.
Fyllde ytterligare ett år i torsdags.
Fast jag tycker inte att det är så mycket att fira.

Men.
I morgon kommer kära mor och far för att fira mig 
och DET tycker jag ska bli väääldans mysigt.

Så i dag har jag och fröken Bus bakat både kakor och muffins.

Chocolat Chip Cookies som enligt mig är 
cookies-to-die-for!

Kan tyvärr inte ta åt mig äran för receptet. Fått det av en vän och för det nu vidare till dig.



Chocolate Chip Cookies
ca 30 stycken

Du behöver:
2 ägg
2.5 dl brunt farinsocker
3 tsk vaniljsocker
300 g smör
2 1/4 dl strösocker
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
7.5 dl vetemjöl
400 g choklad (valfri sort)

ev. 4 msk kakao, om du vill ha mycket chokladsmak


How to do it:
  • Blanda ägg, farinsocker och vaniljsocker i en skål.
  • Smält smöret och rör ner det direkt i skålen.
  • Blanda i övriga ingredienser och blanda runt.
  • Rulla bollar (lite större än golfbollar) och placera dem glest på en plåt.
  • Tryck till dem så att de flyter ut lättare under gräddningen.
  • Grädda dem i mitten av ugnen på 175 grader, i ca 10 minuter.
NJUT!!

Pssst... Vet du om att Sockerpärlan har en sida på Facebook. Klicka dig in HÄR och gilla sidan. Då missar du inga nya blogginlägg eller spännande utrotningar. Välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar