måndag 15 oktober 2012

Att gå på loppis...

Loppisar är bland det BÄSTA jag vet!
I staden där jag bor har vi ett par stycken, men min absoluta favorit är Miljöhuset. Där kan vem som helst lämna in grejer och sen kan vem som helst köpa de grejerna för en liiiten, liiiten penning.
Och då menar jag verkligen liiiten.
 
När jag går på loppis är det sällan jag vet vad det är jag är ute efter. Det är väl kanske det som är tjusningen? Att inte veta vad man söker förrän man ser det.
 
Ibland kan man ju ha sett något som någon annan hittat på just loppis och ibland är man bara där för att få lite egentid, men oavsett vilket så hittar jag nästan alltid något jag gillar.
 
Så hur ska man hitta de där riktigt bra fynden då
när man går på loppis?
 
Här kommer några tips:
1. Tänk form, inte färg! ALLT går att måla om.
2. Gå inte bara ett varv i lokalen utan flera och gå åt olika håll. Lovar att du upptäcker nya saker!!
3. Rota, rota, rota i alla lådor du ser! 
4. Innan du lämnar loppisen, fråga vilken dag
de brukar få in nya saker.
 
 
Välkommen in på Miljöhuset!
 
 

 
Glöggmuggarna står redan i långa rader...
 
 
... i alla storlekar.


 
 


Och vad blev dagens fynd då?
Jo, detta...


 
Den höga glasgrejen kommer att bli en ljusstake, korgen kommer att fyllas med godsaker till dagisfröknarna lagom till jul och den lilla träskålen ska målas och användas som sockerskål.
Slutsumma: 25 kr.
 
You gotta lööööv loppis!!
 
KRaM!!
 
 
 

1 kommentar:

  1. hihi... helt sant! Speciellt det där med att inte tänka på färg, jag gillar ju att spreja saker!
    Fina fynd...!

    SvaraRadera