tisdag 23 oktober 2012

DIY - höstdekoration




 
God kväll!
Hur mås det i stugorna en höstkväll som denna?
Bra, hoppas jag :0)
 
Idag bjuder jag på lite inspiration till en mycket enkel husväggsdekoration som man gör på ett litet kick.
 
Du behöver...:
hönsnät
mossa
lite växter
eventuell dekoration
 
Börja med att forma hönsnätet till en strut, men sätt inte igen hela struten på en gång. Börja fästa nätet i sig själv så att det sitter bra, fyll på med mossa nerifrån innan du sätter igen ytterligare en bit. Vänd mossan så att det gröna kommer utåt och jorden inåt. Självklart... jag vet!
 
När struten är helt fylld med mossa (lämna tomt upptill) trycker du ner en växt, med jord och allt. Mossan hjälper till att hålla frosten borta! Du kan med fördel använda dig av växter med mer färg än vad jag gjorde. Tog lite vad jag hade hemma (murgrönan) och lingonriset fick följa med hem från skogen. Eftersom det blev så väldigt grönt kommer det att så småningom dyka upp lite egengjord dekoration i dem, som tillverkats här hemma ikväll.
 
När mossan och växterna sen känns tråkiga eller torkat, tömmer du bara struten och så är det bara att fylla den igen nästa år. Eller varför inte till våren med lite vackra krokus upptill?
 
Thats it!!
 
Nu ska jag slänga mig i soffan och titta på ett av mina favvo-program "Äntligen Hemma"!!
 
KRaM!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar