lördag 6 oktober 2012

En lördag med fart i!

 
Lördagar med fart i har vi ganska ofta här hemma hos oss,
men idag har det varit lite extra fartigt. Fast...
 
...dagen började ovanligt sent med en panikartad uppstigning klockan tio över tio!! Antagligen behövde jag sova, men halva dan försvann. Efter lite frukost och snabb påklädning av en seg mamma och två ännu segare barn, tog vi en sväng in till stan för en loppisrunda.
 
Och vilken loppisrunda... :0)
 


 
Denna lilla nätta bilbana (10,2 m i utsträckt längd) inhandlades
för ynka 50 kr (!) till barnens stora förtjusning!
En zink-kanna stod på ett bord och bara skrek: köp-mig-och-sätt-blommor-i-mig-bums!!, köptes för endast 10 riksdaler och ljusstaken fick jag på köpet utan att jag behövde be om det.
Hujedamej så glad jag blev!

 
Två nöjda barn och en ännu nöjdare mamma åkte
sedan hem och mumsade pannkakor till lunch.

 
Även resten av dagen fortsatte i "fartighetens" tecken
och i morgon får ni se resultatet.
 
KRaM!!

1 kommentar: