måndag 8 oktober 2012

DIY - gips

Jag älskar att gjuta i betong!
Detta vackra material som man kan variera och exprimentera med i det oändliga. Fast det finns ytterligare ett material som jag är barnsligt förtjust i... gips!
 
I helgen som gick gjorde jag en del saker i just gips. Hittade två cylindrar i plast och det var de som satte fart på min kreativitet. Har haft dem stående ett tag, men kommer inte ihåg vad det har varit i dem... ahhhh, jag skulle vilja ha fler!!
 
 
Nåja! Man tager vad man haver... lite pepparkaksmått och gamla kakformar fyndade på loppis gick det med.




 
Värmeljusen går självklart att ta bort och byta ut.
 
Det finns olika sorters gips, men jag använder mig utav ett från Panduro som heter Alabastergips. Det är extra bra till mindre gjutningar, riktigt vitt i färgen och torkar suuupersnabbt.

 
Lycka till nu!
 
KRaM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar