torsdag 4 oktober 2012

Hemma hos...

...min kusin finns det en massa bra gör-det-själv-inspiration!
 
När vi var där i helgen och firade hennes födelsedag (ska kanske inte nämna antal år) så passade jag på att fotografera lite hej vilt. Dessa fantastiskt vackra ljusstakar är gjorda av hennes mormors servis. Självklart kan man hitta fin fina koppar för en mycket billig penning på loppis! Visst är det fint att de inte matchar varandra!!
 

I en butik hittade hon denna lilla söta krok, gjord av en liten tesked. Inte särskilt svårt att platta, böja till och borra hål själv. Perfekt krok till köket!

 
I köket står två stora tavlor på en tavellist. Fotografierna är  tagna på eget hemmabakade skapelser. Mycket roligare än köpta tavlor med liknande motiv.... tycker jag!



Lite betong...
Formen till fatet är en låg pajform.


Pet-flaskor!


Här kommer en riktigt cool idé!
Använd gamla avloppsrör (eller nya) som krukor ute i trädgården. Tyvärr var det inga blommor i dessa just nu.
 
Detta ger mig en idé om att plantera i stora cementrör? Skulle passa fint för en som mig, som inte gillar det där med land i trädgården. Det slutar alltid med att det växer mest ogräs i dem...

 
Hoppas att ni har blivit riktigt inspirerade och visst tycker ni nog som mig, att det är dags för min kusin att fixa en blogg?! ;0)
 
KRaM!!


2 kommentarer: