fredag 19 oktober 2012

DIY - gipsljusstakar

 
I dessa båda plastcylindrar har jag gjutit ljusstakar av gips.
Super-enkelt, men tyvärr fick jag ta sönder cylindrarna för att få ut ljusstakarn. Och tyvärr kommer jag ju inte ihåg vart jag fick dem ifrån heller. Så det blir bara dessa exemplar.
 
Så här ser de ut odekorerade...

 
När jag tog ur dem ur formarna upptäckte jag detta fina mönster i botten (kan vara dessa ränder som gjorde att det inte ville släppa...), men kände att det inte riktigt passade in i stilen som jag tänkt mig. Så jag sandpapprade den andra ytan.






 
Och där har ni det färdiga resultatet och årets första julpyssel från Sockerpärlan. Det blev stilrent i svart och vitt!

Önskar dig en riktigt trevlig helg!
 
KRaM!!

6 kommentarer:

  1. Men så fint!! Duktig du är:-) kramar jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :0) Blev ingen fika idag kom jag precis på... :0/ Kram!!

      Radera
  2. grymt snyggt, riktigt snyggt... verkligen!
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, det retar mig att jag inte lyckades få ur gipset utan att förstöra formarna... Funderar och funderar på vart jag fått dem ifrån. Någon idé? Kram J

      Radera
  3. Kjempe fine:) hvor har du kjøpt den hvite perle snoren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är köpt på Creative Hobby för ca 3 år sedan och finns tyvärr inte kvar längre. I alla fall hittar jag den inte där, men det finns något som är väldigt likt det på... http://www.hobbyrummet.com
      Tack för att du tittade in! Mvh J

      Radera